Illustrasjonsfotografi kjøpsprosessen

HJEMMEBESØK

SALGSSJEFEN I NOREMA FORTELLER OM HJEMMEBESØK.

Vi i Norema har forstått at mange som ønsker seg nytt kjøkken, ofte kvier seg for å sette igang. Det er mange beslutninger som skal tas, du skal forholde deg til flere håndverkere, det er en stor investering, og på toppen av dette er du uten kjøkken en stund. Så for å gjøre veien til nytt kjøkken enklere, lanserte vi i 2012 konseptet ”Hjemmebesøk”. Responsen har vært formidabel!

Det blir ikke nytt kjøkken hvis du ikke setter igang.
Kunder som besøker oss i butikken forteller ofte at det vanskeligste er å begynne. Hva vil det kreve av meg? Hva må jeg forholde meg til underveis? Hva vil det koste? Hvor lang tid vil det ta? For oss i Norema som har vært i dette gamet i mer enn 70 år, er det viktig å sette seg inn i kundens situasjon. For oss kan veien til nytt kjøkken virke enkel, men slik er det altså ikke for mange som besøker oss første gang. Flere kunder kommer til oss med tegninger av sitt eget kjøkken, disse er ofte manglefulle og vanskelige å bruke som utgangspunkt for tegning. Vi vil spørre om høyde til tak, bredde vegg, hvordan røropplegget ser ut, ventilasjon og mye mer. Egentlig er det jo ikke rart at enkelte må igjennom en mental forberedelsesfase før de går til butikken. I 2012 spurte vi derfor oss selv; hva kan vi i Norema gjøre for å gjøre prosessen enklere? Svaret ga seg selv. La oss gjøre jobben for kunden!

Hva innebærer egentlig et hjemmebesøk?
De siste par år har våre kjøkkenkonsulenter reist land og strand på hjemmebesøk. Vi har møtt hundrevis av hyggelige, nysgjerrige og spente kunder. Felles for alle er drømmen om nytt kjøkken. For oss er det viktig å gi så gode råd som mulig når vi besøker noen hjemme. Det handler ikke bare om å måle opp kjøkkenet som står der idag, tvert imot sitter vi ofte og diskuterer løsninger. Det beste vi vet er når vi kan skreddersy et kjøkken som er helt unikt og fullstendig tilpasset leiligheten eller huset vi besøker. Det er her vi nyter godt av vår lange erfaring!

Før vi besøker noen hjemme, gjør vi alltid en avtale på telefon. Vi beregner ca. 1-2 timer på et hjemmebesøk, hvor vi måler opp og kommer med forslag og tegning på ny løsning. Med oss på hjemmebesøk har vi også alltid med Noremakatalogen. Da får kunden mulighet til å studere alle våre kjøkkenmodeller og vårt utvalg av benkeplater, knotter, håndtak og mye mer. Vi er også priviligert med at vi har avtaler med landets fremste leverandører av hvitevarer. Det er rett og slett ingenting kunden ikke kan bestille direkte av oss når vi er på besøk. Vårt mål er å finne kundens drømmekjøkken og sammen komme frem til videre fremdrift mot ferdig kjøkken.

Kaffen er klar!
Et hjemmebesøk er alltid veldig spennende. Et nytt hjem og et nytt kjøkken som skal designes og skreddersys. I tillegg blir jo ofte hjemme-besøket veldig hyggelig. At noen har dårlig tid og vi må jobbe effektivt er selvsagt helt i orden, men noen ganger er det satt av rikelig med tid og vi blir til og med servert både kaffe og kaker. Vi får drive med det vi liker best, vi møter masse hyggelige mennesker og attpåtil får vi servering. Hva er bedre enn det?

Litt forarbeid er veldig verdifullt.
Hjemmebesøket og veien til nytt kjøkken blir alltid mest effektiv når den vi besøker har gjort et lite forarbeid. Kanskje har kunden bestilt katalogen vår på www.norema.no og orientert seg litt om hva han eller hun er ute etter. Hvilken front liker jeg best? Hvilke håndtak har jeg mest lyst på? Hva slags benkeplate ønsker jeg meg? I tillegg er det veldig fint at kunden har tenkt igjennom sitt eget budsjett. Rett og slett, hvor mye penger ønsker jeg å investere i mitt nye kjøkken. Vi forventer jo ikke at kunden skal gi oss nøyaktig på kronen hva man ser for seg å investere, men hvis vi vet litt om hvilket landskap det ligger i, så blir det mye enklere for oss å tegne og foreslå en løsning som er best mulig tilpasset kundens forventninger. Dette gjør prosessen enklere og mye mer effektiv både for kunde og for oss som er på besøk.

Hvordan bestille hjemmebesøket?
Mange av de vi besøker har vi gjort avtale med første gangen de besøkte oss i butikken. Men du kan også gjøre avtale både over telefon med din nærmeste butikk eller ved besøk i butikken. Èn ting er sikkert - hjemmebesøk som en tjeneste overfor våre kunder er kommet for å bli i Norema. Vi har stor glede av å kunne gjøre prosessen enklere for våre kunder og vi merker oss også at mange setter stor pris på å få hjelp. Nøl derfor ikke med å kontakte oss, vi står klare til å komme til deg!

Vi tilbyr hjemmebesøk til alle kunder som bor innenfor en grense av 50 km fra butikken.

Vi ses.

Hilsen alle oss i Norema

 stemningsbilder 2013

«Det handler om

å gjøre det så

enkelt som

mulig for kunden.»

 stemningsbilder 2013